Wczesne lata życia dziecka są nieocenione w nauce języka - młodzi uczniowie są dociekliwi, bardzo zmotywowani i nie martwią się o popełnianie błędów. Głównym celem Global Village jest osiagnięcie takiego poziomu porozumiewania się w języku angielskim, aby dla uczniów było tak naturalne, jak w ich własnym języku. Nasze kursy dla uczniów szkół podstawowych są zaprojektowane tak, aby osiągnąć ten cel, aby cieszyć się z nauki języka i czuć się swobodnie używając go do komunikowania się.
Organizacja
Wiekowy podział na grupy wśród uczniów szkół podstawowych pozwala optymalnie dobierać treści programowe do możliwosci dzieci na róznych etapach rozwoju. Na tym etapie, nie prosimy nowych sluchaczy o rozwiązywanie testu wstępnego ,ważne jest aby dziecko uczyło się w gronie rówieśników bedących na zbliżonym poziomie znajomości jezyka angielskiego, wyjątkiem są sytuacje, gdy mamy odczucie, że uczeń odniesie wiecej korzyści na bardziej wymagającym poziomie.
Poniższy schemat ukazuje jak stopniowo, wraz z wiekiem wzrasta tygodniowa liczba godzin nauczania języka angielskiego w poszczególnych grupach.
GV Kod grupy |
Poziom |
CEFR |
Maksymalna liczba osób w grupie |
Tygodniowa liczba zajęć |
Lektor prowadzący |
J1 |
1 klasa szkoły podstawowej |
A1.1 |
8 |
2 spotkania x 1 godz. |
2 godziny z lektorem polskim |
J2 |
2 klasa szkoły podstawowej |
A1.1 |
8 |
2 spotkania x 1 godz. |
2 godziny z lektorem polskim |
J3 |
3 klasa szkoły podstawowej |
A1.2 |
8 |
2 spotkania x 2 godz. |
4 godziny z lektorem polskim |
J4 |
4 klasa szkoły podstawowej |
A1.2 |
10 |
2 spotkania x 2 godz. |
3 godz .z lektorem polskim, 1 godz. z native speakerem |
J5 |
5 klasa szkoły podstawowej |
A2.1 |
10 |
2 spotkania x 2 godz. |
3 godz z lektorem polskim, 1 godz. z native speakerem |
J6 |
6 klasa szkoły podstawowej |
A2.1 |
10 |
2 spotkania x 2 godz. |
3 godz .z lektorem polskim, 1 godz. z native speakerem |
Zajęcia
Zajecia zaplanowane są na zasadzie krótkich aktywności,które zaciekawią uczniów i pozwolą skoncentrować się na lekcji. Uczniowie, począwszy od 4 klasy szkoły podstawowej mają 1 godzinę tygodniowo z native speakerem, zajęcia te dają im większą pewność w komunikowaniu się bez potrzeby wyrażania się w swoim ojczystym języku. Tak, czy inaczej uczą się porozumiewać – najpierw są to pojedyncze, proste słowa, a nawet gesty, ale bardzo szybko zdają sobie sprawę, że mogą przekazywać informacje w języku angielskim – co za motywujące odkrycie!
Przez praktyczną naukę języka poznają nowe struktury gramatyczne oraz poszerzają zakres słownictwa, ich umiejętność komunikacji w obcym języku cały czas rozwija się. Do czasu ukończenia szkoły podstawowej uczniowie posiadają już solidne podstawy rozumienia językowego, bogaty zakres słownictwa oraz prawdopodobnie najważniejsze – komunikatywną pewność siebie, która zaowocuje w przyszłości.
Dbamy o to, aby wszystkie kursy na etapie szkoły podstawowej zawierały odpowiednie proporcje gier, zabaw edukacyjnych, muzycznych i ruchowych oraz aktywności konwersacyjnych w uzupełnieniu do bardziej tradycyjnego „uczenia podręcznikowego”charakterystycznego dla wyższych poziomów nauczania. Okazjonalnie,dla sprawdzenia w jakim stopniu został opanowany dany materiał uczniowie rozwiązują testy. W tych grupach wiekowych nie uczestniczymy w zewnętrznych egzaminach – jesteśmy przekonani,że na wczesnym etapie naucznia należy nauczyć pokochać uczenie się dla samego siebie a nie dla innych wartości.